INFORMACJE OGÓLNE
- Szkoła Doktorska Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu została utworzona dnia 15 maja 2019 r.
- Podstawowym zadaniem Szkoły Doktorskiej jest kształcenie doktorantów przygotowujące do uzyskania stopnia doktora
- Szkoła Doktorska zastąpiła dotychczasowe studia doktoranckie (studia trzeciego stopnia)
- Kształcenie w Szkole Doktorskiej UPP prowadzone jest w 9 dyscyplinach: nauki leśne; rolnictwo i ogrodnictwo; technologia żywności i żywienia; weterynaria; zootechnika i rybactwo; inżynieria mechaniczna; inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka; nauki biologiczne; ekonomia i finanse – które posiadają kategorię naukową co najmniej B+
- Szkoła jest otwarta dla obywateli polskich i cudzoziemców
- Szkoła prowadzona jest w trybie stacjonarnym i trwa 8 semestrów
- Kształcenie w Szkole jest bezpłatne i kończy się złożeniem rozprawy doktorskiej
- Każdy Doktorant nieposiadający stopnia doktora otrzymuje stypendium
- zajęcia realizowane są w języku angielskim, zaliczenia i egzaminy odbywają się w języku wybranym przez doktoranta
REGULAMIN SZKOŁY DOKTORSKIEJ UPP
WŁADZE SZKOŁY DOKTORSKIEJ UPP
Dyrektor Szkoły
prof. dr hab. Janusz Olejnik
Do zadań Dyrektora Szkoły należy:
- przewodniczenie komisji rekrutacyjnej oraz wydawanie decyzji administracyjnych o przyjęciu lub odmowie przyjęcia do Szkoły cudzoziemca
- podawanie do publicznej wiadomości szczegółowego sposobu przeprowadzania rekrutacji do Szkoły;
- organizowanie oraz dokonywanie oceny realizacji programu kształcenia w Szkole, w tym badań naukowych prowadzonych przez doktorantów;
- zaliczanie doktorantom semestrów i lat kształcenia, w tym zaliczenia warunkowe;
- przedłużanie, na wniosek doktoranta, po zasięgnięciu opinii promotora lub promotorów, okresu odbywania kształcenia w Szkole, z jednoczesnym zwolnieniem doktoranta z obowiązku uczestniczenia w zajęciach, łącznie nie więcej niż o dwa lata, w przypadkach uzasadnionych koniecznością prowadzenia długotrwałych badań naukowych lub wyjazdami na staże naukowe;
- zawieszenie, na wniosek doktoranta, kształcenia w Szkole, z jednoczesnym zwolnieniem z obowiązku uczestniczenia w zajęciach, łącznie nie dłużej niż na 2 lata;
- zawieszenie, na wniosek doktoranta, kształcenia w Szkole na okres odpowiadający czasowi trwania urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego oraz urlopu rodzicielskiego, określonych w odrębnych przepisach, jednocześnie ze zwolnieniem doktoranta z obowiązku uczestniczenia w zajęciach;
- usprawiedliwianie krótkotrwałej nieobecności doktoranta na zajęciach, na podstawie zaświadczenia lekarskiego lub pisemnego wyjaśnienia przez doktoranta powodów tej nieobecności;
- wydawanie decyzji administracyjnych o skreśleniu z listy doktorantów, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora;
- wydawanie na wniosek doktoranta zaświadczeń o uczestnictwie w Szkole, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora;
- wydawanie zaświadczeń o przebiegu kształcenia w Szkole na wniosek osoby, która nie ukończyła Szkoły, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora;
- przedstawianie Rektorowi sprawozdań z działalności Szkoły oraz informowanie Rady Szkoły i właściwych rad naukowych dyscyplin o istotnych sprawach dotyczących działalności Szkoły;
- nadzór nad przechowywaniem, opracowywaniem i przekazywaniem dokumentacji Szkoły do archiwum Uniwersytetu, z zastrzeżeniem, że dokumentacja doktoranta jest archiwizowana po upływie 5 lat od ukończenia Szkoły lub skreślenia z listy doktorantów tej Szkoły;
- podejmowanie decyzji, na wniosek doktoranta posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności, w sprawie dostosowania warunków kształcenia w Szkole, umożliwiających pełną realizację programu kształcenia;
- współpraca z Komisją Ewaluacji Nauki (KEN) podczas ewaluacji jakości kształcenia w Szkole oraz z innymi instytucjami upoważnionymi do przeprowadzenia kontroli działalności Szkoły, w szczególności przez udzielanie wyjaśnień i przygotowywanie dokumentacji na potrzeby ewaluacji i kontroli;
- terminowe wprowadzanie, aktualizowanie oraz usuwanie danych dotyczących Szkoły i doktorantów, w Zintegrowanym Systemie o Szkolnictwie Wyższym i Nauce „POL-on”, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora
Rada Szkoły
- Rada Szkoły jest ciałem doradczym i opiniodawczym funkcjonującym w ramach Szkoły Doktorskiej
- Radę Szkoły tworzy Dyrektor i przewodniczący poszczególnych Komisji Dyscyplin (składy Komisji przedstawiono poniżej)
- Rada Szkoły tworzy Komisję Rekrutacyjną, której przewodniczy Dyrektor
- Przewodniczący Rady Szkoły organizuje i koordynuje prace Rady Szkoły
Skład Rady Szkoły Doktorskiej UPP:
- Prof. dr hab. Izabela Szczerbal – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Nauki biologiczne – Przewodnicząca Rady Szkoły
- Prof. dr hab. Janusz Olejnik – Dyrektor Szkoły Doktorskiej UPP
- Prof. dr hab. Katarzyna Panasiewicz – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Rolnictwo i ogrodnictwo
- Prof. dr hab. Witold Grzywiński – Przewodniczący Komisji Dyscypliny Nauki leśne
- Prof. dr hab. Dorota Cieślak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Zootechnika i rybactwo
- Prof. UPP dr hab. Magdalena Zielińska-Dawidziak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Technologia żywności i żywienia
- Prof. dr hab. Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Dyscypliny Inżynieria Mechaniczna
- Prof. dr hab. Agnieszka Ławniczak-Malińska – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
- Prof. UPP dr hab. Karolina Pawlak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Ekonomia i Finanse
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Pękala-Safińska - Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Weterynaria
Do zadań Rady Szkoły należy:
- nadzór merytoryczny nad funkcjonowaniem Szkoły;
- dbałość o zapewnienie wysokiej jakości procesu kształcenia doktorantów oraz przygotowywanych rozpraw doktorskich;
- opracowanie projektu regulaminu Szkoły;
- wyrażanie opinii w sprawie liczby osób przyjmowanych do Szkoły;
- opracowanie propozycji warunków i trybu rekrutacji do Szkoły;
- uczestnictwo w rekrutacji do Szkoły;
- opracowanie programu kształcenia w Szkole oraz wyrażanie opinii w sprawie kwalifikacji nauczycieli akademickich prowadzących kształcenie w Szkole
- określanie wytycznych oraz zasad sporządzania indywidualnego planu badawczego doktorantów, a także sposobu jego zatwierdzania;
- ustalanie zasad przeprowadzania oceny śródokresowej;
- udział w przygotowywaniu materiałów do ewaluacji Szkoły
Komisje Dyscyplin
Nauki Leśne:
- Prof. UPP dr hab. Jolanta Behnke-Borowczyk
- Dr hab. Dorota Dukarska
- Prof. UPP dr hab. Dorota Dziurka
- Dr Beata Fabisiak
- Prof. dr hab. Witold Grzywiński – Przewodniczący
- Dr hab. Jerzy Majka
- Prof. UPP dr hab. Paweł Rutkowski
- Prof. dr hab. Hubert Szramka
Rolnictwo i Ogrodnictwo:
- Prof. UPP dr hab. Maciej Bosiacki
- Prof. UPP dr hab. Włodzimierz Krzesiński
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Krzymińska
- Prof. UPP dr hab. Janetta Niemann – Przewodnicząca
- Prof. UPP dr hab. Katarzyna Panasiewicz
- Prof. UPP dr hab. Jarosław Potarzycki
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Wolna-Maruwka
- Prof. UPP dr hab. Łukasz Wolko
Zootechnika i Rybactwo:
- Prof. dr hab. Dorota Cieślak – Przewodnicząca
- Prof. dr hab. Włodzimierz Nowak
- Prof. UPP dr hab. Jan Mazurkiewicz
- Prof. UPP dr hab. Marek Stanisz
- Prof. UPP dr hab. Marek Skrzypski
- Prof. UPP dr hab. Ewelina Warzych-Plejer
- Dr inż. Ewa Pruszyńska-Oszmałek
- Dr inż. Robert Mikuła
Nauki Biologiczne:
- Prof. UPP dr hab. Ewelina Celińska
- Prof. UPP dr hab. Janusz Kloskowski
- Prof dr hab. Iwona Morkunas
- Dr hab. Łukasz Myczko
- Prof. UPP dr hab. Daria Szymanowska-Powałowska
- Prof. dr hab. Joanna Śliwowska
- Prof. dr hab. Izabela Szczerbal – Przewodnicząca
- Prof. dr hab. Piotr Tryjanowski
Technologia Żywności i Żywienia:
- Prof. UPP dr hab. Magdalena Zielińska-Dawidziak – Przewodnicząca
- Prof. UPP dr hab. Wojciech Białas
- Prof. UPP dr hab. Hanna Baranowska
- Prof. UPP dr hab. Grzegorz Leśnierowski
- Prof. UPP dr hab. Agnieszka Piotrowska-Cyplik
- Dr hab. Elżbieta Radziejewska-Kubzdela
- Dr hab. Artur Szwengiel
- Dr Ewelina Król
Inżynieria Środowiska, Górnictwo i Energetyka:
- Prof. dr hab. Radosław Juszczak
- Prof. dr hab. Agnieszka Ławniczak-Malińska – Przewodnicząca
- Prof. dr hab. inż. Mariusz Sojka
- Prof. UPP dr hab. inż. Jolanta Kanclerz
- Prof. UPP dr hab. inż. Krzysztof Otremba
- Prof. UPP dr hab. inż. Agnieszka Piotrowska-Cyplik
- Dr hab. Marcin Spychała
- Dr hab. inż. Ireneusz Laks
Inżynieria Mechaniczna:
- Prof. dr hab. Piotr Boniecki
- Prof. dr hab. inż. Jacek Dach
- Prof. dr hab. inż. Jacek Przybył – Przewodniczący
- Prof. dr hab. Agnieszka Sujak
- Prof. UPP dr hab. inż. Wojciech Czekała
- Prof. UPP dr hab. inż. Karol Durczak
- Prof. UPP dr hab. inż. Krzysztof Koszela
- Prof. UPP dr hab. inż. Maciej Zaborowicz
Ekonomia i Finanse:
- Prof. dr hab. Michał Jerzak
- Prof. dr hab. Władysława Łuczka
- Prof. dr hab. Walenty Poczta
- Prof. UPP dr hab. Rafał Baum
- Prof. UPP dr hab. Ewa Kiryluk-Dryjska
- Prof. UPP dr hab. Karolina Pawlak – Przewodnicząca
- Prof. UPP dr hab. Dariusz Pieńkowski
- Prof. UPP dr hab. Arkadiusz Sadowski
Do zadań Komisji Dyscypliny należy:
- udział Przewodniczącego w rekrutacji do Szkoły
- wyznaczanie promotorów
- opiniowanie Indywidualnych Planów Badawczych
- organizacja oceny śródokresowej i przyjęcie sprawozdania doktoranta
KONTAKT
Szkoła Doktorska Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
Collegium Maximum, Hol Główny
ul. Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań,
tel. +48618466195
tel. kom. +48504498812
e-mail: szkola.doktorska@up.poznan.pl
więcej informacji w zakładce KONTAKT