PRZED REJESTRACJĄ - WAŻNE INFORMACJE
Informacje dla osób składających dokumenty rekrutacyjne do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu:
- dokumenty należy składać online tylko w systemie rekrutacyjnym (podpisane skany) w określonym czasie - informacja o terminach znajduje się w aktualnym ogłoszeniu o naborze;
- należy załączać pojedyncze pliki zgodnie z listą wymaganych dokumentów (to znaczy kilka zdjęć w jednym pliku, jeśli na dokument składa się wiele stron);
- pliki należy nazwać następująco, imieniem i nazwiskiem kandydata:
- 1. podanie – Anna Nowak
- 2. CV – Anna Nowak
- 3. zdjęcie – Anna Nowak
- 4. odpis dyplomu z suplementem – Anna Nowak
- 5. opinia prom. – Anna Nowak
- 6. zaświadczenie – Anna Nowak
- 7. opis aktywności – Anna Nowak
- 8. opis koncepcji – Anna Nowak
- 9. wniosek o wyznaczenie prom. – Anna Nowak
- 10. oświadczenie kandydata na prom. – Anna Nowak
- 11. orzeczenie – Anna Nowak
- 12. podanie o akademik – Anna Nowak
- w przypadku konieczności aktualizacji danych w systemie i zablokowania ich edycji (dotyczy niektórych absolwentów UPP), prosimy o przesłanie odpowiednich danych do informatyka (legitymacje@up.poznan.pl) z prośbą o ich aktualizację;
- po złożeniu dokumentów w systemie należy czekać na ich zatwierdzenie (jeżeli dokument będzie nieodpowiedni bądź z błędami, należy go zmienić) – do rekrutacji dopuszczone zostają osoby, które w terminie przedłożyły komplet poprawnie wypełnionych dokumentów;
- zdjęcie musi być zgodne z wytycznymi zawartymi poniżej;
- w przypadku braku odpisu dyplomu można dostarczyć zaświadczenie z dziekanatu o uzyskaniu tytułu zawodowego;
- opis koncepcji - ilość znaków 6000 (bez spacji) – nie wlicza się do tego literatury;
- w biurze Szkoły można otrzymać skierowanie na badania lekarskie (należy wtedy podać imię i nazwisko, PESEL oraz dyscyplinę) – istnieje możliwość wykonania tych badań nieodpłatnie w jednym z punktów;
- na egzaminie ustnym z języka angielskiego oceniane będą: treść przekazu, poprawność językowa, bogactwo językowe, wymowa i intonacja;
- Kandydaci dopuszczeni do postępowania rekrutacyjnego zostaną poinformowani drogą mailową o dacie, godzinie i miejscu/formie ustnego egzaminu z nowożytnego języka obcego oraz rozmowy kwalifikacyjnej – z założenia rekrutacja odbywa się w siedzibie Uczelni (Poznań, ul. Wojska Polskiego 28), forma zdalna dopuszczona jest tylko w ściśle uzasadnionych przypadkach (zwłaszcza dla kandydatów przebywających za granicą Polski);
- warunki przeprowadzania ustnego egzaminu z języka angielskiego i rozmowy kwalifikacyjnej w postępowaniu rekrutacyjnym do Szkoły zostaną dostosowane do potrzeb kandydatów będących osobami niepełnosprawnymi, po rozpatrzeniu ich wniosków w tej sprawie złożonych wraz z pozostałymi dokumentami;
- po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, na podstawie liczby punktów uzyskanych w rekrutacji, sporządzona zostanie lista rankingowa kandydatów. Kandydat może być przyjęty do Szkoły, jeżeli uzyskał co najmniej 60% sumy punktów możliwych do uzyskania w ocenie punktowej. O przyjęciu do Szkoły decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej danej dyscypliny w ramach limitu miejsc bądź, w przypadku kandydatów w ramach rekrutacji dodatkowej do projektu, uzyskanie co najmniej 60% punktów możliwych do uzyskania.
Wymagania dotyczące zdjęcia dowodowego (wymiary 236x295 pikseli): zdjęcie wykonane na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami (jasne szkła są dopuszczalne jeśli oczy są dobrze widoczne, a w szkłach nie odbija się światło), patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
OGŁOSZENIE O NABORZE na rok akademicki 2023/2024
Limity miejsc oraz szczegółowy kalendarz rekrutacji ogłasza corocznie Dyrektor Szkoły na stronie internetowej Uniwersytetu w zakładce „Szkoła Doktorska” w terminie do końca marca roku, w którym ogłoszono nabór.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA ROK AKADEMICKI 2023/2024 - termin składania dokumentów - 10 lipca 2023
OGŁOSZENIA O NABORZE DO PROJEKTÓW
REJESTRACJA ONLINE
REJESTRACJA ONLINE - rekrutacja do projektu OPUS dostępna od 15.04.2023 r. godz. 00:00 do 18.04.2023 r. godz. 23:59
TERMINY REKRUTACJI
Postępowanie rekrutacyjne do Szkoły na rok akademicki 2023/2024 przeprowadza się zgodnie z poniższym harmonogramem:
1. |
Składanie dokumentów przez kandydatów (rekrutacja online) |
od 25 czerwca do 10 lipca 2023 r. |
2. |
Weryfikacja dokumentów i dopuszczenie kandydatów do postępowania rekrutacyjnego |
do 14 lipca 2023 r. |
3. |
Przeprowadzenie egzaminu z języka angielskiego i dopuszczenie kandydatów do dalszego postępowania rekrutacyjnego |
17 lub 18 lub 19 lipca 2023 r. od godz. 9.00 |
4. |
Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim lub w języku angielskim oraz oceny punktowej |
17 lub 18 lub 19 lipca 2023 r. od godz. 9.30 |
5. |
Ogłoszenie wyników rekrutacji w formie listy rankingowej, ze wskazaniem kandydatów przyjętych na I rok, na stronie internetowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu |
do 31 lipca 2023 r. |
6. |
Zakończenie rekrutacji uzupełniającej i dodatkowej |
do 30 września 2023 r. |
-
W celu realizacji projektu badawczego, w związku z którym zabezpieczono środki finansowe na wypłacenie stypendium doktoranckiego, o którym mowa w Ustawie, przez okres co najmniej 36 miesięcy oraz w celu realizacji programów ogłaszanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeprowadza się rekrutację dodatkową.
-
Rekrutacja dodatkowa możliwa jest w każdym okresie roku akademickiego, a jej termin ustala Dyrektor Szkoły w porozumieniu z kierownikiem projektu badawczego.
WYNIKI REKRUTACJI
-
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, na podstawie liczby punktów uzyskanych w rekrutacji, sporządzona zostanie lista rankingowa kandydatów. O przyjęciu do Szkoły decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej danej dyscypliny w ramach limitu miejsc.
-
Ogłoszenie wyników rekrutacji w formie rankingowej, ze wskazaniem kandydatów przyjętych na I rok, umieszczane jest na stronie internetowej UPP w zakładce SZKOŁA DOKTORSKA.
-
Przyjęcie do Szkoły następuje w drodze wpisu na listę doktorantów dokonanego przez Dyrektora Szkoły.
-
Odmowa przyjęcia do Szkoły następuje w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Szkoły, podjętej na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora.
-
Od decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia do Szkoły przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja na I rok Szkoły przeprowadzana jest corocznie w dyscyplinach i limitach miejsc określonych przez Rektora.
- Czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do Szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna, której przewodniczy Dyrektor Szkoły. W skład komisji rekrutacyjnej dla danej dyscypliny oprócz Dyrektora Szkoły, wchodzą Przewodniczący oraz dwaj członkowie Komisji Dyscypliny i z głosem doradczym przedstawiciel Samorządu Doktorantów UPP.
- Do Szkoły może być przyjęta osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny albo osoba, o której mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, potwierdzony odpowiednim dyplomem oraz spełnia warunki rekrutacji.
- W przypadku cudzoziemców do Szkoły może być przyjęta osoba, która posiada kwalifikacje opisane w ust. 2 albo dyplom lub inny dokument ukończenia studiów za granicą uznany, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą lub na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
- Cudzoziemcy mogą podejmować i odbywać kształcenie w Szkole na podstawie przepisów art. 323-327 Ustawy.
- Do Szkoły może być przyjęta osoba, która nie jest doktorantem w innej szkole doktorskiej.
- W procesie rekrutacji nie pobiera się opłat.
- Rekrutacja odbywa się na zasadzie konkursu. Wyniki konkursu są jawne.
- Rekrutacja do Szkoły odbywa się w 2 etapach:
- ustny egzamin językowy
- rozmowa kwalifikacyjna
- Punktacja przyznawana jest na podstawie:
- przedstawionych dokumentów
- rozmowy kwalifikacyjnej
LIMITY PRZYJĘĆ
- Limity miejsc ogłasza corocznie Dyrektor Szkoły na stronie internetowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w zakładce „Szkoła Doktorska” w terminie do końca marca roku, w którym ogłoszono nabór.
- Limity miejsc w poszczególnych dyscyplinach uzależnione są przede wszystkim od możliwości finansowania badań naukowych do przyszłej rozprawy doktorskiej doktoranta oraz zabezpieczenia godzin dydaktycznych jako praktyki zawodowej w jednostce, w której przygotowywana będzie rozprawa doktorska.
W roku akademickim 2023/2024 zostanie przeprowadzony nabór na następujące dyscypliny:
1. | nauki leśne | limit przyjęć | 4 |
2. | rolnictwo i ogrodnictwo | limit przyjęć | 3 |
3. | technologia żywności i żywienia | limit przyjęć | 3 |
4. | weterynaria | limit przyjęć | 2 |
5. | zootechnika i rybactwo | limit przyjęć | 2 |
6. | inżynieria mechaniczna | limit przyjęć | 2 |
7. | inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka | limit przyjęć | 2 |
8. | nauki biologiczne | limit przyjęć | 2 |
9. | ekonomia i finanse | limit przyjęć | 4 |
WYMAGANE DOKUMENTY
Do rekrutacji dopuszczone zostają osoby, które przedłożyły w terminie określonym w Ogłoszeniu o naborze komplet dokumentów:
1) podanie o przyjęcie do Szkoły wraz z kwestionariuszem osobowym, wzór
2) CV,
3) 2 zdjęcia,
4) odpis dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem lub dokument, o którym mowa ustępie 3 niniejszego ogłoszenia wraz z suplementem; w przypadku osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy, odpis dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia,
5) opinia promotora pracy magisterskiej (jeżeli studia ukończono pracą magisterską) lub opinię opiekuna naukowego w przypadku osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy,
6) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w Szkole w ramach wybranej dyscypliny,
7) opis i dokumentacja aktywności naukowej – maksymalnie 3 osiągnięcia wskazane przez kandydata lub zaświadczenia o zdobytym doświadczeniu zawodowym,
8) opis koncepcji i zamierzeń badawczych, które będą realizowane w ramach przyszłej rozprawy doktorskiej (maksymalnie do 6000 znaków), wzór
9) wniosek w sprawie wyznaczenia promotora lub promotorów, albo promotora i promotora pomocniczego, wzór
10) oświadczenie kandydata na promotora, poświadczone przez kierownika jednostki, o zabezpieczeniu środków finansowych na realizację rozprawy doktorskiej, wzór
11) orzeczenie o niepełnosprawności – jeśli dotyczy,
12) podanie o zakwaterowanie w domu studenckim – jeśli dotyczy wzór
SKŁAD KOMISJI
Komisję Rekrutacyjną stanowi Rada Szkoły. Przewodniczy jej Dyrektor Szkoły Doktorskiej UPP.
Stały skład Komisji:
Prof. dr hab. Janusz Olejnik – Dyrektor Szkoły Doktorskiej UPP
Prof. dr hab. Izabela Szczerbal – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Nauki biologiczne
Prof. dr hab. Katarzyna Panasiewicz – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Rolnictwo i ogrodnictwo
Prof. dr hab. Witold Grzywiński – Przewodniczący Komisji Dyscypliny Nauki leśne
Prof. dr hab. Dorota Cieślak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Zootechnika i rybactwo
Prof. UPP dr hab. Magdalena Zielińska-Dawidziak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Technologia żywności i żywienia
Prof. dr hab. Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Dyscypliny Inżynieria Mechaniczna
Prof. dr hab. Agnieszka Ławniczak-Malińska – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Prof. UPP dr hab. Karolina Pawlak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Ekonomia i Finanse
Prof. UPP dr hab. Agnieszka Pękala-Safińska - Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Weterynaria
DOKTORAT WDROŻENIOWY
Szczegóły dotyczące zasad i terminów rekrutacji w Programie znajdują się w zakładce DOKTORAT WDROŻENIOWY