Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Rekrutacja | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Rekrutacja

PRZED REJESTRACJĄ - WAŻNE INFORMACJE

Informacje dla osób składających dokumenty rekrutacyjne do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu na rok akademicki 2022/2023:

 

  • dokumenty należy składać online tylko w systemie rekrutacyjnym (podpisane skany) w określonym czasie - informacja o terminach znajduje się w aktualnym ogłoszeniu o naborze;
  • należy załączać pojedyncze pliki zgodnie z listą wymaganych dokumentów (to znaczy kilka zdjęć w jednym pliku, jeśli na dokument składa się wiele stron);
  • pliki należy nazwać następująco, imieniem i nazwiskiem kandydata:
    • 1. podanie – Anna Nowak
    • 2. CV – Anna Nowak
    • 3. zdjęcie – Anna Nowak
    • 4. odpis dyplomu z suplementem – Anna Nowak
    • 5. certyfikat – Anna Nowak
    • 6. opinia prom. – Anna Nowak
    • 7. zaświadczenie – Anna Nowak
    • 8. opis aktywności – Anna Nowak
    • 9. opis koncepcji – Anna Nowak
    • 10. wniosek o wyznaczenie prom. – Anna Nowak
    • 11. oświadczenie kandydata na prom. – Anna Nowak
    • 12. orzeczenie – Anna Nowak
    • 13. podanie o akademik – Anna Nowak
  • w przypadku konieczności aktualizacji danych w systemie i zablokowania ich edycji (dotyczy niektórych absolwentów UPP), prosimy o przesłanie odpowiednich danych do informatyka (legitymacje@up.poznan.pl) z prośbą o ich aktualizację;
  • po złożeniu dokumentów w systemie należy czekać na ich zatwierdzenie (jeżeli dokument będzie nieodpowiedni bądź z błędami, należy go zmienić) – do rekrutacji dopuszczone zostają osoby, które w terminie przedłożyły komplet poprawnie wypełnionych dokumentów;
  • zdjęcie musi być zgodne z wytycznymi zawartymi poniżej;
  • w przypadku braku odpisu dyplomu można dostarczyć zaświadczenie z dziekanatu o uzyskaniu tytułu zawodowego;
  • certyfikat językowy to certyfikat międzynarodowy uzyskany na podstawie egzaminu;
  • ilość znaków 6000 (bez spacji) – nie wlicza się do tego literatury;
  • w biurze Szkoły można otrzymać skierowanie na badania lekarskie (należy wtedy podać imię i nazwisko, PESEL oraz dyscyplinę) – istnieje możliwość wykonania tych badań nieodpłatnie w jednym z punktów;
  • na egzaminie ustnym z języka obcego oceniane będą: treść przekazu, poprawność językowa, bogactwo językowe, wymowa i intonacja;
  • Kandydaci dopuszczeni do postępowania rekrutacyjnego zostaną poinformowani drogą mailową o dacie, godzinie i miejscu/formie ustnego egzaminu z nowożytnego języka obcego oraz rozmowy kwalifikacyjnej – z założenia rekrutacja odbywa się w siedzibie Uczelni (Poznań, ul. Wojska Polskiego 28), forma zdalna dopuszczona jest tylko w ściśle uzasadnionych przypadkach (zwłaszcza dla kandydatów przebywających za granicą Polski);
  • warunki przeprowadzania ustnego egzaminu z nowożytnego języka obcego i rozmowy kwalifikacyjnej w postępowaniu rekrutacyjnym do Szkoły zostaną dostosowane do potrzeb kandydatów będących osobami niepełnosprawnymi, po rozpatrzeniu ich wniosków w tej sprawie złożonych wraz z pozostałymi dokumentami;
  • po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, na podstawie liczby punktów uzyskanych w rekrutacji, sporządzona zostanie lista rankingowa kandydatów. Kandydat może być przyjęty do Szkoły, jeżeli uzyskał co najmniej 60% sumy punktów możliwych do uzyskania w ocenie punktowej. O przyjęciu do Szkoły decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej danej dyscypliny w ramach limitu miejsc bądź, w przypadku kandydatów w ramach rekrutacji dodatkowej do projektu, uzyskanie co najmniej 60% punktów możliwych do uzyskania.

Wymagania dotyczące zdjęcia dowodowego (wymiary 236x295 pikseli): zdjęcie wykonane na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, z widocznymi brwiami i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami (jasne szkła są dopuszczalne jeśli oczy są dobrze widoczne, a w szkłach nie odbija się światło), patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

OGŁOSZENIA O NABORZE - rekrutacja w lipcu 2022

TERMINY REKRUTACJI - lipiec 2022

Postępowanie rekrutacyjne do Szkoły na rok akademicki 2022/2023 przeprowadza się zgodnie z poniższym harmonogramem:

      

1.

Składanie dokumentów przez kandydatów (rekrutacja online)

od 6 czerwca do 4 lipca 2022 r.

2.

Weryfikacja dokumentów i dopuszczenie kandydatów do postępowania rekrutacyjnego

do 5 lipca 2022 r.

3.

Przeprowadzenie ustnego egzaminu z języka angielskiego

6 lipca 2022 r.

od godz. 09.00

4.

Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim lub w języku angielskim

7 lub 8 lipca 2022 r.

od godz. 09.00

5.

Ogłoszenie wyników rekrutacji w formie listy rankingowej, ze wskazaniem kandydatów przyjętych na I rok, na stronie internetowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
w zakładce „Szkoła Doktorska”

do 31 lipca 2022 r.

6.

Zakończenie rekrutacji uzupełniającej i dodatkowej

do 30 września 2022 r.

 

  • W celu realizacji projektu badawczego, w związku z którym zabezpieczono środki finansowe na wypłacenie stypendium doktoranckiego, o którym mowa w Ustawie, przez okres co najmniej 36 miesięcy oraz w celu realizacji programów ogłaszanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeprowadza się rekrutację dodatkową.

  • Rekrutacja dodatkowa możliwa jest w każdym okresie roku akademickiego, a jej termin ustala Dyrektor Szkoły w porozumieniu z kierownikiem projektu badawczego.

 

WYNIKI REKRUTACJI - lipiec 2022

LISTA RANKINGOWA - LIPIEC 2022 - do pobrania

 

  • Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, na podstawie liczby punktów uzyskanych w rekrutacji, sporządzona zostanie lista rankingowa kandydatów. O przyjęciu do Szkoły decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej danej dyscypliny w ramach limitu miejsc.
  • Ogłoszenie wyników rekrutacji w formie rankingowej, ze wskazaniem kandydatów przyjętych na I rok, umieszczane jest na stronie internetowej UPP w zakładce SZKOŁA DOKTORSKA.
  • Przyjęcie do Szkoły następuje w drodze wpisu na listę doktorantów dokonanego przez Dyrektora Szkoły.
  • Odmowa przyjęcia do Szkoły następuje w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Szkoły, podjętej na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora.
  • Od decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia do Szkoły przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.

OGŁOSZENIA O NABORZE - rekrutacja uzupełniająca i dodatkowa - wrzesień 2022

TERMINY REKRUTACJI - wrzesień 2022

Uzupełniające i dodatkowe postępowanie rekrutacyjne do Szkoły na rok akademicki 2022/2023 przeprowadza się zgodnie z poniższym harmonogramem:

      

1.

Składanie dokumentów przez kandydatów (rekrutacja online)

od 15 do 31 sierpnia 2022 r.

2.

Weryfikacja dokumentów i dopuszczenie kandydatów do postępowania rekrutacyjnego

do 2 września 2022 r.

3.

Przeprowadzenie ustnego egzaminu z języka angielskiego

5 września 2022 r.

od godz. 09.00

4.

Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim lub w języku angielskim

5 lub 6 września 2022 r.

od godz. 09.00

5.

Ogłoszenie wyników rekrutacji w formie listy rankingowej, ze wskazaniem kandydatów przyjętych na I rok, na stronie internetowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
w zakładce „Szkoła Doktorska”

do 30 września 2022 r.

  • W celu realizacji projektu badawczego, w związku z którym zabezpieczono środki finansowe na wypłacenie stypendium doktoranckiego, o którym mowa w Ustawie, przez okres co najmniej 36 miesięcy oraz w celu realizacji programów ogłaszanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeprowadza się rekrutację dodatkową.

  • Rekrutacja dodatkowa możliwa jest w każdym okresie roku akademickiego, a jej termin ustala Dyrektor Szkoły w porozumieniu z kierownikiem projektu badawczego.

WYNIKI REKRUTACJI - wrzesień 2022

LISTA RANKINGOWA - WRZESIEŃ 2022 - do pobrania

 

  • Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, na podstawie liczby punktów uzyskanych w rekrutacji, sporządzona zostanie lista rankingowa kandydatów. O przyjęciu do Szkoły decyduje miejsce kandydata na liście rankingowej danej dyscypliny w ramach limitu miejsc.

  • Ogłoszenie wyników rekrutacji w formie rankingowej, ze wskazaniem kandydatów przyjętych na I rok, umieszczane jest na stronie internetowej UPP w zakładce SZKOŁA DOKTORSKA.

  • Przyjęcie do Szkoły następuje w drodze wpisu na listę doktorantów dokonanego przez Dyrektora Szkoły.

  • Odmowa przyjęcia do Szkoły następuje w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Szkoły, podjętej na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora.

  • Od decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia do Szkoły przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.

OGŁOSZENIE O NABORZE DO PROJEKTU - termin 3 i 10 października 2022

REJESTRACJA ONLINE

REJESTRACJA ONLINE - dostępna od 15.08.2022 r. godz. 00:00 do 31.08.2022 r. godz. 23:59

 

ZASADY REKRUTACJI

  • Rekrutacja na I rok Szkoły przeprowadzana jest corocznie w dyscyplinach i limitach miejsc określonych przez Rektora.
  • Czynności w postępowaniu rekrutacyjnym do Szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna, której przewodniczy Dyrektor Szkoły. W skład komisji wchodzą członkowie Rady Szkoły oraz z głosem doradczym przedstawiciel Samorządu Doktorantów UPP.
  • Do Szkoły może być przyjęta osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny albo osoba, o której mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, potwierdzony odpowiednim dyplomem oraz spełnia warunki rekrutacji.
  • W przypadku cudzoziemców do Szkoły może być przyjęta osoba, która posiada kwalifikacje opisane w ust. 2 albo dyplom lub inny dokument ukończenia studiów za granicą uznany, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą lub na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
  • Cudzoziemcy mogą podejmować i odbywać kształcenie w Szkole na podstawie przepisów art. 323-327 Ustawy.
  • Do Szkoły może być przyjęta osoba, która nie jest doktorantem w innej szkole doktorskiej.
  • W procesie rekrutacji nie pobiera się opłat.
  • Rekrutacja odbywa się na zasadzie konkursu. Wyniki konkursu są jawne.

 

  • Rekrutacja do Szkoły przeprowadzana jest na podstawie:

          - przedstawionych dokumentów,

          - ustnego egzaminu z języka angielskiego, przeprowadzanego w przypadku braku certyfikatu poświadczającego znajomość tego języka,

          - rozmowy kwalifikacyjnej.

LIMITY PRZYJĘĆ

  • Limity miejsc ogłasza corocznie Dyrektor Szkoły na stronie internetowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w zakładce „Szkoła Doktorska” w terminie do końca marca roku, w którym ogłoszono nabór.
  • Limity miejsc w poszczególnych dyscyplinach uzależnione są przede wszystkim od możliwości finansowania badań naukowych do przyszłej rozprawy doktorskiej doktoranta oraz zabezpieczenia godzin dydaktycznych jako praktyki zawodowej w jednostce, w której przygotowywana będzie rozprawa doktorska.

 

W roku akademickim 2022/2023 zostanie przeprowadzony nabór na następujące dyscypliny:

1. nauki leśne  limit przyjęć  4
2. rolnictwo i ogrodnictwo limit przyjęć  3
3. technologia żywności  i żywienia limit przyjęć  3
4. zootechnika i rybactwo limit przyjęć  2
5. inżynieria mechaniczna limit przyjęć  2
6. inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka limit przyjęć  2
7. nauki biologiczne limit przyjęć  2
8. ekonomia i finanse limit przyjęć  4

 

WYMAGANE DOKUMENTY

Do rekrutacji dopuszczone zostają osoby, które przedłożyły w terminie określonym w Ogłoszeniu o naborze komplet dokumentów:

1)  podanie o przyjęcie do Szkoły wraz z kwestionariuszem osobowym, wzór

2)  CV,

3)  2 zdjęcia,

4)  odpis dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem lub dokument, o którym mowa ustępie 3 niniejszego ogłoszenia wraz z suplementem; w przypadku  osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy, odpis dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia,

5)  certyfikat znajomości języka angielskiego – jeśli dotyczy,

6)  opinia promotora pracy magisterskiej (jeżeli studia ukończono pracą magisterską) lub opinię opiekuna naukowego w przypadku osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy,

7)  zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w Szkole w ramach wybranej dyscypliny,

8)  opis i dokumentacja aktywności naukowej – maksymalnie 3 osiągnięcia wskazane przez kandydata,

9)  opis koncepcji i zamierzeń badawczych, które będą realizowane w ramach przyszłej rozprawy doktorskiej (maksymalnie do 6000 znaków),

10)  wniosek w sprawie wyznaczenia promotora lub promotorów, albo promotora i promotora pomocniczego, wzór

11)  oświadczenie kandydata na promotora, poświadczone przez kierownika jednostki, o zabezpieczeniu środków finansowych na realizację rozprawy doktorskiej,  wzór

12)  orzeczenie o niepełnosprawności – jeśli dotyczy,

13)  podanie o zakwaterowanie w domu studenckim – jeśli dotyczy wzór

SKŁAD KOMISJI

Komisję Rekrutacyjną stanowi Rada Szkoły. Przewodniczy jej Dyrektor Szkoły Doktorskiej UPP.

Stały skład Komisji:

Prof. dr hab. Janusz Olejnik – Dyrektor Szkoły Doktorskiej UPP

Prof. dr hab. Izabela Szczerbal – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Nauki biologiczne

Prof. UPP dr hab. Janetta Niemann – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Rolnictwo i ogrodnictwo

Prof. UPP dr hab. Witold Grzywiński – Przewodniczący  Komisji Dyscypliny Nauki leśne

Prof. dr hab. Dorota Cieślak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Zootechnika  i rybactwo

Prof. UPP dr hab. Magdalena Zielińska-Dawidziak – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Technologia żywności i żywienia

Prof. dr hab. Jacek Przybył – Przewodniczący Komisji Dyscypliny Inżynieria Mechaniczna

Prof. dr hab. Agnieszka Ławniczak-Malińska – Przewodnicząca Komisji Dyscypliny Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Prof. UPP dr hab. Karolina Pawlak – Przewodnicząca Dyscypliny Ekonomia i Finanse

 

Zastępstwa:

prof. dr hab. Agnieszka Sujak – zastępstwo z ramienia dyscypliny inżynieria mechaniczna w dniu 08.07.2022 r. oraz w dniu 05.09.2022 r.

prof. dr hab. Piotr Boniecki – zastępstwo z ramienia dyscypliny inżynieria mechaniczna w dniu 06.09.2022 r.

prof. UPP dr hab. Jolanta Behnke-Borowczyk – zastępstwo z ramienia dyscypliny nauki leśne w dniu 05.09.2022 r.

prof. UPP dr hab. Michał Kwiatek – zastępstwo z ramienia dyscypliny rolnictwo i ogrodnictwo w dniach 05-06.09.2022 r.

prof. UPP dr hab. Hanna Baranowska – zastępstwo z ramienia dyscypliny technologia żywności i żywienia w dniu 05-06.09.2022 r.

prof. UPP dr hab. Małgorzata Kołodziejczak – zastępstwo z ramienia dyscypliny ekonomia i finanse w dniu 05.09.2022 r.

prof. UPP dr hab. Arkadiusz Sadowski – zastępstwo z ramienia dyscypliny ekonomia i finanse w dniu 06.09.2022 r.

 

 

 

 

DOKTORAT WDROŻENIOWY

Szczegóły dotyczące zasad i terminów rekrutacji w Programie znajdują się w zakładce DOKTORAT WDROŻENIOWY

 

WYDZIAŁY