Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Przydatne informacje | Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

Przydatne informacje

 

AKADEMIKI

 

Informujemy, że osoby obecnie zamieszkujące w Domu Studenckim Jurand, które chcą przedłużyć okres zamieszkania w akademiku na rok akademicki 2023/2024 proszone są o złożenie WNIOSKU. Wnioski należy składać do 7 lipca 2023 w biurze Szkoły. 

 

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu posiada 3 akademiki dla studentów (JURAND, DANUŚKA, MAĆKO), które znajdują się 10 minut od głównego kampusu. Do wyboru są 3 rodzaje zakwaterowania:

 

POKÓJ DWUOSOBOWY – 470 zł miesięcznie

POKÓJ JEDNOOSOBOWY – 580 zł miesięcznie

KAWALERKA – 1350 zł miesięcznie

 

Pokoje

W swojej sypialni znajdziesz: pojedyncze łóżko, biurko, stół, dwa krzesła, dwa regały, szafę, kredens, rolety, grzejnik i lodówkę. Możesz również poprosić o bezpłatną pościel, która będzie dla Ciebie prana raz w miesiącu.

Łazienka z umywalką, toaletą i prysznicem jest dzielona między dwa pokoje.

Wszystkie rachunki i Internet są wliczone w cenę pokoju.

Istnieje możliwość wynajęcia kawalerki, która posiada dwa duże w pełni wyposażone pokoje, własną kuchnię i łazienkę.

 

Wspólne kuchnie

Na każdym piętrze budynku znajduje się wspólna kuchnia, w której można korzystać z kuchenek elektrycznych i zlewu.

 

Inne udogodnienia

W każdym akademiku dostępne są pokoje nauki dla studentów. Jeśli chcesz zagrać w koszykówkę, tenisa, siatkówkę lub piłkę nożną, w pobliżu znajdują się korty uniwersyteckie (piłkę lub inny sprzęt można wypożyczyć w sali administracyjnej akademika).

Za akademikami dla studentów są otwarte miejsca na grilla. Możesz również skorzystać z jednego z korytarzy/salonów wyposażonych w krzesła, stoły i telewizory wewnątrz budynków akademików. Dla użytkowników wszystkich części wspólnych obowiązuje tylko jedna zasada – posprzątaj po sobie!

 

kontakt:

Dom Studencki Jurand, Danuśka, Maćko
ul. Piątkowska 94/3 a, b, c
60-649 Poznań, Polska          znajdź na mapie

dormitory@up.poznan.pl

dsjurand@up.poznan.pl        +48 61 846 64 66

dsdanuska@up.poznan.pl     +48 61 846 64 74

dsmacko@up.poznan.pl        +48 61 846 64 85      

 

 

Uczelnia dysponuje również miejscami w akademikach zlokalizowanych na Golęcinie:

Przylesie położone jest przy ulicy Wojska Polskiego 85, blisko centrum Poznania, na granicy dzielnic Sołacz/Golęcin, które charakteryzuje znaczący udział terenów zielonych i rekreacyjnych. Dysponujemy pokojami jedno-, dwu- i trzyosobowymi z łazienkami. Każdy pokój jest umeblowany i wyposażony w lodówkę. W skład łazienki wchodzą prysznice, umywalki oraz WC. Na każdym piętrze znajduje się ogólnodostępna kuchnia. Dostępne są również pralnie, pokój nauki oraz meeting room. Do dyspozycji mieszkańców jest bezprzewodowa sieć internetowa, parking, boisko do siatkówki i miejsce grillowe i wiaty rowerowe.

 
Dom Asystenta, Doktoranta i Studenta Sadyba mieści się tuż obok „Przylesia”, posiada pokoje mieszkalne jedno- i  dwuosobowe oraz pokoje gościnne. W obiekcie jest przychodnia lekarska i  żłobek. Administracja budynków znajduje się w „Przylesiu”. Budynki  bezpośrednio sąsiadują z Ogrodem Dendrologicznym UPP oraz Laskiem Golęcińskim, w którym znajduje się jezioro Rusałka oraz kompleks obiektów sportowych Olimpii (korty tenisowe, stadion lekkoatletyczny, boisko piłkarskie).
 
kontakt:
 
Dom Studencki Przylesie
ul. Wojska Polskiego 85
60-625 Poznań, Polska          znajdź na mapie
przylesie@up.poznan.pl
+48 61 848 78 94
+48 61 848 78 57
 
Dom Asystenta Doktoranta i Studenta Sadyba
ul. Wojska Polskiego 79
60-625 Poznań, Polska          znajdź na mapie
przylesie@up.poznan.pl
+48 61 848 78 94
+48 61 848 78 57
 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową akademików

 

LEGITYMACJA

Aby otrzymać legitymację doktorancką należy sprawdzić status swojego zdjęcia w Wirtualnym Dziekanacie. Jeżeli Twoje zdjęcie zostało odrzucone należy je ponownie załadować (po zalogowaniu się do wirtualnego dziekanatu należy wybrać "Moje dane -> Edytuj").

Jeśli zgubiłeś numer UID lub hasło, możesz zarejestrować się za pomocą formularza na stronie: http://wu.up.poznan.pl/register.php, aby otrzymać nowy numer UID i hasło. UID ustalany jest podczas elektronicznej rekrutacji.

Legitymację można odebrać w biurze Szkoły.

Uwaga: w przypadku zmiany nazwiska należy napisać na adres legitymacje@up.poznan.pl z wnioskiem o wydanie nowej legitymacji

 

Jeśli jesteś zainteresowany otrzymaniem mLegitymacji (legitymacja doktorancka na telefonie) napisz e-mail z taką prośbą na adres legitymacje@up.poznan.pl i podaj następujące informacje:

  • Twój login do Wirtualnego Dziekanatu
  • Numer Twojego albumu
  • Twój adres Teams – kod aktywacyjny zostanie wysłany za pośrednictwem platformy Teams (nie zostanie wysłany na Twój adres e-mail!)

mLegitymacja działa jak tradycyjny dokument  wyświetlając ją na ekranie smartfona potwierdzisz, że jesteś doktorantem i skorzystasz z przywilejów

UBEZPIECZENIE

  • Każdy doktorant otrzymujący stypendium ma prawo do ubezpieczenia zdrowotnego.
  • Będąc doktorantem Szkoły Doktorskiej UPP i otrzymując stypendium doktoranckie podlegasz obowiązkowemu ubezpieczeniu emerytalnemu, rentowemu i wypadkowemu. Dodatkowo masz ubezpieczenie zdrowotne. Przed rozpoczęciem kształcenia należy złożyć oświadczenie, z którego będą wynikać powyższe informacje.
  • Zostajesz zgłoszony przez Uczelnię do ZUS, ten natomiast przekazuje tę informację do NFZ – informacja o prawie do leczenia pojawia się w systemie elektronicznym eWUŚ. Aby potwierdzić swoje prawo do ubezpieczenia, musisz przy rejestracji u lekarza rodzinnego lub innego specjalisty okazać numer PESEL. Możesz również otrzymać potwierdzenie objęcia ubezpieczeniem z Działu Płac i Stypendiów Uczelni.

Uwaga: w przypadku zmiany danych (nazwiska, numeru dowodu osobistego, adresu, numeru konta, numeru telefonu, stanu zatrudnienia, stanu rodzinnego, przyznania renty, orzeczenia o niepełnosprawności, ukończenia 26 roku życia) należy złożyć nowe oświadczenie w ciągu 7 dni od momentu zaistnienia tej zmiany.

Wzór OŚWIADCZENIA można znaleźć w zakładce DOKUMENTY DO POBRANIA

 

 

WI-FI

Na kampusie UPP widoczne są 3 sieci bezprzewodowe:

  • UPPOZ_wifi (sieć dla gości Uczelni, dedykowana również starszym urządzeniom, konferencjom i okazjonalnemu połączeniu z Internetem),

  • UPPOZ_sec (sieć dla pracowników, doktorantów i studentów UPP),

  • eduroam (sieć dla gości, jeśli są zarejestrowani w programie Eduroam).

 

Zasady logowania do UPPOZ_sec (zalecane) i UPPOZ_wifi (logowanie w przeglądarce internetowej):

Doktoranci korzystający z systemu poczty elektronicznej UPP mogą posługiwać się swoimi danymi uwierzytelniającymi, tj. imię.nazwisko to login, a hasło jest wspólne dla obu systemów.

Łączenie się z UPPOZ_sec na telefonie/tablecie, aby aktywować przycisk „połącz”, musisz:

  • na urządzeniach mobilnych z systemem Android wybierz dodatkową opcję „certyfikat – nie zatwierdzaj”,

  • na urządzeniach mobilnych z systemem IOS wyświetla certyfikat, który ma zostać zaakceptowany.

 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę pomocy informatycznej dla pracowników i doktorantów UPP.

 

ADRES E-MAIL ORAZ E-LEARNING

każdy doktorant otrzyma własny adres e-mail w momencie rozpoczęcia kształcenia, hasło można otrzymać w biurze Szkoły

logować się można na stronie mail.up.poznan.pl

 

Ponadto każdy doktorant może mieć dostęp do poniższych platform. Jako login należy podać adres e-mail, który ma następującą postać:

hasło można uzyskać pisząc na adres maciej.banaszak@up.poznan.pl

adres logowania: https://login.microsoftonline.com/

hasło można uzyskać pisząc na adres bartosz.wierzejewski@up.poznan.pl

adres logowania: https://www.google.pl/

 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę, gdzie zamieszczone są instrukcje.

 

BIBLIOTEKA

Zbiory Biblioteki UPP dostępne są:

• na miejscu w Czytelni,

• poprzez wypożyczenie,

• poprzez wypożyczenia międzybiblioteczne do innych bibliotek i instytucji,

• drogą elektroniczną z wykorzystaniem technologii informatycznych.

 

Do korzystania z obiektów Biblioteki niezbędna jest ważna karta biblioteczna (bezpłatna dla studentów, doktorantów i pracowników). Czytelnicy mogą zarejestrować się w Wypożyczalni lub zdalnie poprzez formularz: Formularz zdalnego zapisu do Biblioteki UPP

 

Adres:

ul.Witosa 45,

61-693 Poznań, Polska znajdź na mapie

tel. +48 61 848 78 12

wypozyczalnia@up.poznan.pl

 

godziny otwarcia:

poniedziałek – piątek 9.00 – 18.00

sobota i niedziela – nieczynne

 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową Biblioteki

 

PARKING

Karty uprawniające do bezpłatnego parkowania na parkingu przy ul. Wołyńskiej są wydawane w poniedziałki w godz. 8.00-10.00 w pokoju 58.2  Collegium Maximum ul. Wojska Polskiego 28.

Osoba wydająca karty: Sławomir Kaczmarek tel. +48505030391, email: slawomir.kaczmarek@up.poznan.pl

wniosek o wydanie karty parkingowej

WYDZIAŁY